V depresi nemůžu vstát z postele, nechtějte po mně, abych něco dělal

Pokud trpíte depresí, předpokládám, že obzvlášť krutá jsou rána. Světlo pronikající skrz žaluzie oznamuje příchod dalšího dne, který nedává smysl nebo je napěchovaný problémy, které se přes noc nevypařily. Nezanedbatelnou roli hraje i to, že serotonin, tolik opěvovaný hormon štěstí, nás ráno nechává ve štychu – nejvyšších hladin dosahuje většinou v pozdních večerních hodinách, kdežto v brzkém dopoledni je jeho koncentrace v krevní plazmě nejnižší. Zatímco bychom potřebovali po ránu nakopnout, serotonin dává od našeho štěstí ruce pryč. Vstát z postele se stává nadlidským úkolem. Připadá nám, že tělo odmítá poslouchat, ale spíš jde o to, že deprese člověka okrade o vůli pohnout, byť jen prstem na ruce.

Nepřekvapí tedy, že když člověk trpící depresí zaslechne radu, že by měl ráno vstát a něco dělat, reaguje zpravidla větou „Ale já fakt nemůžu!“. Jenže, co naplat, přestože sympatizuji s každým, kdo trpí depresí, svědomí mi nedovolí podporovat kohokoli v neaktivitě. Když už někoho potká to štěstí v neštěstí, že nastoupí do ústavní péče, dočká se v naprosté většině případů nemilého překvapení v podobě nemilosrdného budíčku. Program začíná v 7 hodin ráno. „Vstávat a cvičit!“ Sestřičkám je jedno, jak moc je budou pacienti nenávidět, dobře vědí, že tím nejlepším lékem proti depresi i úzkostem je něco dělat.

Když jste na neschopence s depresí, nemáte zpravidla od svého lékaře požehnání jen ležet a nic nedělat. Svůj boj s ranním marastem podpoříte, když si naplánujete pevný režim a budete přesně vědět, čemu se věnovat. Ideální je začít den pohybovou aktivitou, ale pokud pohyb nepatří mezi vaše silné stránky, může jít o cokoli jiného. Nakupte si dobroty, ať máte chuť si připravit chutnou snídani, pořiďte si víc domácích květin a zalévejte je, domluvte se s kamarádem nebo kamarádkou, že si zavoláte, kupte si ukulele a naučte se nový akord na jeden prst, zacvičte si jógu, vyzkoušejte mindfulness meditaci, pusťte se do luštění křížovek, dejte si studenou sprchu. Vlastně cokoli, jen ne ležet.

Nechce se tomu věřit, ale prakticky kterákoli aktivita je pro boj s depresí prospěšnější než ležení v posteli. Není podstatné, že vám vyjmenované činnosti nedávají smysl a nezapadají do vašeho původního životního plánu, v rámci boje s depresí je každá činnost dobrá. Nikdo nečeká, že si budete po ránu pískat, ale uvědomte si, že nicnedělání depresi jen posiluje. Pomůže vám, když si vytvoříte harmonogram na celý den, ať máte pořád co dělat. A kdyby to jen trochu šlo, vyjděte si ven na procházku. Aspoň to vyzkoušejte, sami uvidíte, jestli se vrátíte s lepší náladou.

Vyberte si balíček kurzů, který řeší vaše potíže jako celek:

Balíčky kurzů jsou vytvořené pro řešení příznaků, které se často vyskytují společně. Vyberte si ten, který nejlépe odpovídá tomu, jak se cítíte, co prožíváte, co vás trápí. Získáte tak kompletní řešení, které vám umožní bez otálení začít s účinnou terapií vlastními silami. Kurzy v balíčcích jsou navíc cenově výhodnější, ušetříte dalších 30 %.

Zbořte své bariéry a bloky

Tím prvním nejdůležitějším krokem v boji proti úzkostem, panickým atakám i depresi je vaše rozhodnutí nenechat se porazit. V takovém rozhodnutí mohou bránit některá hluboce zakořeněná přesvědčení, neužitečné postoje, a různé těžko uchopitelné obavy a strachy. Přečtení knihy vám pomůže takové bariéry a bloky překonat.

Více informací o knize

Nikoho zbytečně neobtěžuji. Zásady zpracování osobních údajů

Začněte spát lépe už dnes

Dozvíte se, jak účelně využít kognitivně-behaviorální terapii ke správnému nastavení spánkového režimu, naučíte se odstranit negativní myšlenky a úzkost před usnutím, osvojíte si prověřené techniky urychlující usínání a navozující kvalitní spánek, a odnaučíte se zlozvyky, kterými jdete sami proti sobě. Budete vědět, co přesně dělat, abyste zase mohli rychle usínat a nepřerušovaně spát zdravým spánkem.

BONUS: Spolu s knihou získáte nahrávku meditace pro rychlé usínání a klidný spánek. Hlasem naváděná imaginace je vhodná pro každého, kdo trpí nespavostí způsobenou negativními myšlenkami, starostmi, stresem, úzkostí, depresí nebo obavami z panické ataky. 

Ihned po zaplacení Vám do e-mailu přijdou odkazy ke stažení e-knihy a nahrávky meditace.

Více informací o knize

Běžná cena e-knihy s meditací: 429 Kč

Vaše cena -40 %: 249 Kč

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů